ТРАНСХУМАНИСТИЧКИ АСПЕКТИ МЕДИЈСКЕ ПИСМЕНОСТИ
Тема текста: Истраживања у култури
Кључне речи:
- дигитална технологија
- критичко промишљање.
- медији
- медијска писменост
- трансхумани- стички аспекти
Аутор текста: Катарина Шмакић
Количина садржаја коју пружају дигитални медији умногоме је допринела лакшем приступу разноразним информацијама, али критичко сагледавање оваквих садржаја често изостаје због непостојања потребе за њим, затим услед непостоја- ња адекватног образовања које прати развој и коришћење нових технологија, као и због недостатка времена које би било посвећено тој теми, те се све више указује на потребу инкорпорирања медијске писмености у образовни систем као вида разви- јања критичког промишљања и адекватне употребе добијених информација. Поред школе као институције образовања, деца дигиталних колонија додатно се образују ванинституционално кроз медије масовних комуникација. Заштита деце од нега- тивног утицаја разних садржаја подразумева да се кроз процесе учења различитих вештина у обради масмедијских порука код њих развије критичко промишљање о датом садржају. Разумевање значаја медијске писмености је изузетно важно, али с обзиром на имплементирање исте у систем она поприма трансхуманистичке аспекте који се косе са њеном суштином. Рад се бави прегледом и промишљањем промена образаца понашања приликом коришћења дигиталних технологија, као и приказом често невидљивих веза између комерцијализације садржаја и очекиваног одговора корисника.