РИЈАЛИТИ ПРОГРАМИ У ГЛОБАЛНОМ ДРУШТВУ


Тема текста: Ријалити програми у Србији - глобални или национални феномен
Кључне речи: Нема кључне речи
Аутор текста: Весна Миленковић

Тржишна оријентација глобалног друштва условила је тежњу ка производима лаке забаве. Иако телевизија није свемоћна ни у глобалном друштву, она ипак има великог утицаја на публику опседнуту техником и екранском сликом која је угрозила остале врсте изражавања мисли и осећања људи. Убрзан технолошки развој отворио је публици пут ка новом начину достизања славе и популарности што је довело до тзв. селебритизације обичних људи. Рад говори о присутности и актуелности ријалити шоу програма у глобалном медијском свету, о популарности микро-звезда, „новокомпонованих културних модела”, јунака модерног доба чије се провокативно и агресивно понашање прелива из ријалитија у реалну свакодневицу. Поставља се питање: да ли ријалити програми представљају још једну у низу безазлених забава глобалне публике или су опасност постмодерног друштва, својеврсна манипулација, медијски опијат?

Број 166 / 2020


Ријалити програми у Србији • Методологија друштвених истраживања Преузми број

Текст


Преузми текст