УЛОГА ВУЛГАРИЗАМА У РИЈАЛИТИ ПРОГРАМИМА У СРБИЈИ


Тема текста: Ријалити програми у Србији - глобални или национални феномен
Кључне речи: Нема кључне речи
Аутор текста: Лидија Мирков

Стил изражавања на медијима је посебно поље научног истраживања. Јасност стила подразумева да се користе изрази који су подобни за исказивање одређене информације, али у ријалити програмима нема суштински важних чињеница које треба изразити јасно. Отуда проистиче могућност нарушавања својства јасности стила и употреба лексичког фонда који није подобан за јавност, као што су вулгаризми. Све већа употреба вулгаризама приметна је у ријалити програмима Задруга и Парови, што су ријалити емисије на две комерцијалне телевизије са националном фреквенцијом у Србији са највећом гледаношћу и најдужим емитовањем током дана и године. Истраживање улоге вулгаризама у тим емисијама омогућује дубљи увид у уређивачке политике, дискурзивна правила и креативне слободе оних који одлучују о томе шта се говори и како се говори на медијима. У овом истраживању направљена је компаративна студија два најгледанија ријалити програма и указано је на неколико правилности у вези са вулгаризмима које се одвијају на једном или другом програму, уз контекстуални осврт на друштвену, моралну и стваралачку улогу изражавања у ријалити програмима.

Број 166 / 2020


Ријалити програми у Србији • Методологија друштвених истраживања Преузми број

Текст


Преузми текст